Thursday, June 23, 2011

kekuatan diri dan hati


salam
haii semua
kekuatan hati.kekuatan diri.anda rasa apa yg menjadikan hati dan diri anda kuat?
kekuatan hati saya pernah luntur bila nyawa ayah saya yg tercinta ditarik oleh malaikat maut.
hanya ALLAH yg mengetahui, betapa pedih dan sedihnya hati ini bila insan yg telah byk berjasa kepada diri ini telah pergi untuk selama-lamanya.
tetapi saya tetap kuatkan hati saya kerana ALLAH masih ada disisi saya.
masa ayah saya dh xde tu saya masih berangan-angan mana tau tibe2 ayah bernafas kn?
tpi lepas tu saya geleng kepala dan tersenyum sendiri..
kenapa saya masih tersenyum sbb saya masih kuat untuk menerima pemergian ayah saya walaupun ketika itu hati saya turut menangis.

FIRMAN ALLAH: dan kami kuatkan hati mereka dengan kesabaran dan keberanian semasa mereka bangun menegaskan tauhid lalu berkata'tuhan kami ialah tuhan yg mencipta dan mentadbirkan langit dan bumi . kami sekali-kali tidak akan menyemabah yg lainnya bermakna kami memperkatakan dan mengakui sesuatu yg jauh daripada kebenaran.

FIRMAN ALLAH: maha suci tuhan yang memiliki dan menguasai tiap -tiap sesuatu. kepadanyalah kamu semua dikembalikan iaitu ALLAH..

kerana pegangan diri, keimanan dan ketakwaan kepada ALLAH ini saya masih mampu berdiri sehingga hari ini..xde nk bunuh diri ke ape..hee..jgn ye kwn2..berdose..sentiasa ingat kasih sayang yg ALLAH bagi adalah pinjaman semata - mata.CINTA YG ABADI ADALAH CINTA KEPADA ALLAH DAN RASUL


TQ for reading this entry :)

2 comments:

y.y.yasmin said...

slm bella..al fatihah utk ayah awak..im impressed with ur strength to still keep holding on..smoga ktabahan awk dibalas Tuhan n ayh awak ditempatkn d kalangan org beriman..Amin =)

bella said...

yasmin:insyaALLAH..same2 doakn ye..amin..:)