Sunday, March 6, 2011

palestin





salam
haii semua
FIRMAN ALLAH: musa berkata, wahai kaumku, masuklah ke tanah suci (PALESTIN) yg telah diperintahkan oleh ALLAH untuk kamu memasukinya dan janganlah kamu berundur ke belakang kerana takutkan musuh, kalau kamu undur maka kelak kamu akan menjadi org yg rugi di dunia dan diakhirat (surah al ma'idah ayat 21)

daripada firman ALLAH dah jelas menunjukkan mmg orang kafir (musuh islam) dah lame cuba untuk merosakkan negeri palestin. dan perkara tu berterusan hingga ke hari ini..kenapa ya?

jelas dlm ayat ni ckp yg PALESTIN adalah TANAH SUCI..masyaALLAH, rupanya mmg org kafir takut dgn umat islam yg bertapak dibumi palestin ni..

FIRMAN ALLAH: dua org lelaki antara org yg takut untuk menyalahi perintah ALLAH, dan telah diberi nikmat (taufik) oleh ALLAH berkata, serbu dan seranglah mereka melalui pintu itu, kerana apabila kamu memasukinya maka sudah tentu kamulah org yg menang. kepada ALLAH jualah kamu bertawakkal, jika kamu benar2 org yg beriman ( surah al ma'idah ayat 23)

masyaALLAH, sekali lagi terbukti.kenapa umat islam yg berada di bumi palestin tidak pernah gentar dan tidak pernah kalah dengan org kafir..ALLAH itu maha berkuasa kn?apa yg telah di tetapkan adalah benar sebenar - benarnya.

marilah sama2 kita mendoakan keselamatan umat islam yg berada di bumi palestin dan juga umat2 islam yg lain

TQ for reading this entry :)

6 comments:

Unknown said...

selamatkan palestin

bella said...

amin

PReDicToR said...

amin ya rabbal alamin....

man yusoef said...

Amin..smoga selamat umat Islam di tanah suci palestin

wannurfazrini said...

semoga mereka dilindungi kehendkNya . amin :)

bella said...

predictor, man n wan : amin :)